Fri fragt ved køb over 499 kr | Gave når du shopper | dag-til-dag levering

Hvad er dine hudplejemål for i år?

Kend dine hudpleje-venner og hudpleje-fjender... og vælg 3 af de 10 anbefalinger for at komme i mål med dine hudplejemål ...

Et nyt år bringer som regel et par nytårsforsætter. Er du klar med nye hudplejemål? Med få ændringer i din hudplejerutine kan du komme godt i mål. Uanset om dine mål er målrettet mod linjer og rynker, tørhed, problemhud med udbrud eller ujævn hudtone – så har vi din ryg. Det handler ikke kun om at afgive ting, men også at tilegne sig sunde vaner. Vores forskere i hudpleje giver dig her 10 anbefalinger om livsstil, kost og kosttilskud for at hjælpe dig med at skræddersy dine hudplejemål. Vælg blot 3 af dem til at indkorporer i det nye års hudplejerutine, for at tage dine hudplejemål til det næste niveau i 2023.

Hudpleje-venner

Kosttilskud, sund kost og livsstil er alle dine hudpleje-venner, når det kommer til at arbejde dig hen imod dine hudplejemål. Lad os se nærmere på hver vane for den ultimative hudforberedelse og nulstilling af huden.

Nær huden med omega-kosttilskud

Vores forskere anbefaler vores bæredygtige Skin Omegas, for en generel hudsundhed*, der fungerer som en indre fugtighedscreme til at nære og pleje huden indefra, hvilket er en fantastisk hudforbedring især i de kolde måneder. Skin Omegas er et kompleks af omega-6, omega-3 fiskeolie, kæmpenatlysolie og A-vitamin, der giver støtte til alle hudtyper og udfordringer, men især tørre, dehydrerede og sarte/sensible hudtyper. Hjælper dig med at opnå en glødende hud fra top til tå, i hele 2023.

En god base for din normale hudpleje

En sund hud starter med et stærkt fundament. Vores forskere har udvalgt vores bredspektrede multivitamin, som danner grundlaget for din normale hudpleje. Skin Vitality leverer i alt 28 smarte næringsstoffer i en praktisk daglig kapsel til total sundhed for hud**, negle**, hår**. Vores Skin Vitality indeholder en hudplejende og planteudledt blanding af blåbær, broccolipulver, acaibær og spinatblade.

'Hudvenlige' bakterier

Stigende forskning, der viser, at vores generelle tarmsundhed er meget tæt forbundet med hudens sundhed, også kendt som 'tarm-hud-aksen', som refererer til forbindelserne mellem vores tarmflora og vores hud[2]. Både tarmen og huden interagerer med vores indre og ydre miljøer. Denne kommunikation sker gennem vores krops mikrobiomer. Når tarmmikrobiomet er i ubalancere pga. enten for mange dårlige bakterier, for lidt diversitet eller variation forårsager dette dysbiose i vores huds mikrobiom, hvilket kan resultere i, at huden bliver overdrevent tør, kløende, følsom og mere tilbøjelig til at blive til problemhud. Tilføj 'hudvenlige' fødevarer til din kost, herunder miso, kimchi, surkål og probiotisk yoghurt.

Ceramider og hyaluronsyre

Disse to fugtgivende helte, ceramider og hyaluronsyre, tilfører fugtgivende og nærende fordele til din hud. En af de mange fordele ved ceramider er den beskyttende barriere, de udgør på hudens overflade, og at de hjælper med at binde fugt i huden. Derudover er tilføring af hyaluronsyre et vigtigt skridt til at bevare en sund, dugfrisk og glødende hud og det giver huden den tiltrængte fugt. Hyaluronsyre findes naturligt i dermis for at fylde huden op og holder 1000 gange sin vægt i vand. Vores eksperter anbefaler vores Skin Moisture Lock™, der indeholder hyaluronsyre og ceramider til at arbejde indefra og ud for at hjælpe med at fylde og gøre huden 'vandtæt', hvilket resulterer i en mere glat, mere ungdommelig teint. 

Spis efter regnbuen

At indtage en sund og afbalanceret kost er ikke kun vigtig for vores generelle velvære, men også vores hud. At spise en række forskellige frugter og grøntsager med forskellige farver, også kendt som regnbuediæten, indeholder fytonæringsstoffer, lycopen, lutein og betacaroten, som vil nære din hud med de vigtigste vitaminer og mineraler og hjælpe dem til at arbejde i synergi sammen.

Søvn

At få en tilstrækkelig søvnkvalitet er altafgørende for en sund hud. De processer, der sker under en god nats søvn, er nøglen til hudens sundhed. Blodgennemstrømningen til huden øges - hvilket leverer vigtige næringsstoffer til at understøtte hudens regelmæssige, sunde funktion. Processer som cellemitose - hvordan kroppen skaber nye celler - er hurtigst i løbet af natten. Type 1 kollagen – elsket for dets anti-age-fordele – skabes i særligt høje niveauer natten over [1]. Dannelse af hudceller og fremmer sundt kollagen. Vores krop sætter gang i tingene, og mange vigtige hudsundheds-aktiviteter sker hurtigst, mens vi sover.

De 4 værste hudpleje-fjender

Du behøver ikke at opgive alt, men det er vigtigt at være opmærksom på de hudpleje-fjender, du bør undgå eller minimere for at nå dine hudplejemål.

Rygning - Mange kemikalier i tobak skader kollagen og elastin. De indsnævrer også blodkarrene og forhindrer sunde og 'hudelskende' næringsstoffer i at nå huden, hvilket kan forårsage mat, grå, glansløs hud. Hvis du ryger, så overvej om ikke det er tid til opgive denne vane. Din hud og krop vil takke dig for det!

Sukker - Højt sukkerforbrug øger glykerationshastigheden, en reaktion, der producerer AGE'er (Advanced Glycation End Products) og kan beskadige kollagen, hvilket fører til svagt, skrøbeligt kollagen og fremskynde hudens ældning. 

Stress - Kronisk stress øger niveauet af hormonet kortisol, som igen nedsætter kollagendannelsen og øger inflammation, som kan føre til for tidlig ældning. 

Soleksponering - Det er måske ikke tidspunktet på året for solskin og picnic, men vores hud udsættes stadig for solen dagligt, eller hvis du nyder vintersolen i udlandet, skal du sørge for at blive ved med at anvende SPF på din hud for at beskytte din hud. hud mod solskader for at din hud fortsat ser ungdommelig og smidig ud.

For at tage dine hudplejemål til næste niveau skal du vælge 3 af de 10 anbefalinger til at skræddersy dit eget nytårsforsæt. Opjuster din normale hudplejerutine ved at fugte indefra med omegas, ceramider og hyaluronsyre. Inkorporer regnbuediæten ved at spise en række forskellige frugter og grøntsager og få tilstrækkelig god søvn. Undgå desuden nogle af hudpleje-fjenderne, og du vil være godt på vej til at arbejde dig hen imod dine nye hudplejemål og en sundt udseende hud.

*Vitamin A bidrager til vedligeholdelsen af ​​normal hud

**Vitamin C, B2, B3, Biotin, Kobber, Selen og Jod bidrager til normal funktion af hud, hår og negle.

Kilder:

Diurnal variation in serum markers of type I collagen synthesis and degradation in healthy premenopausal women. National Library of medicine. C Hassanger, J Risteli , S Jensen, C Christiansen. N. November 1992.

The Gut Microbiome as a Major Regulator of the Gut-Skin Axis. National Library of Medicine. ISalem, A Ramser, N Isham and M C. July 2018.

Relaterede artikler